sman

Alla inlägg under november 2013

Av Maria Nilsson - 13 november 2013 09:37

Köpte garn till en tröja på symässan som stickas på stickor nr. 3. Det kommer ta tid att sticka den då det är stora stycken på små stickor. Men det blir jättefint då garnet är handfärgat och skiftar svagt i olika gröna nyanser. Fram och bakstycke stickas på rundsticka och bara rätstickning, mycket enkelt men som sagt något tråkigt.


 

Vintern är ju snart här så därför stickar jag lite småvarmt emellan. Vill ha en ny mössa och hittade ett mönster på Drops som jag gillar. Den stickas i deras garn Nepal som består av 65% ull och 35% Alpacka och stickas på stickor nr. 4,5. Modellen är med ett litet häng där bak och stickas i dubbel mosstickning. Garnet var så billigt att jag köpte garn till två mössor, summa 112 kr. Det blir väldigt fint och ska väl snart vara klar med den första iallafall, en brun. 


   

Av Maria Nilsson - 6 november 2013 20:59

Lyckliga vi som har höstlovet sedan några år tillbaka i svenska skolorna. Min dotter Sara och jag brukar åka iväg någonstans bara vi två, och i år åkte vi till Stockholm.
Bokade vandrarhem på Zinkenadamm, biljetter till musikalen Spök och snabbtåg. Väl där gick vi på lite olika museer och strosade i gamla stan, träffade min gamla kompis och åt lunch med henne.
De museer vi besökte var Fotografiska, Tekniska och ABBA. Tog en runda på akvariet som Sara bara älskar. Musikalen Spök var fantastik bra och då måste jag bara säga att Lena PH ska ha en stor eloge för det.

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards