sman

Alla inlägg under augusti 2016

Av Maria Nilsson - 27 augusti 2016 07:03

Köpte ett nystan som var melerat i svart och vitt och blir zebrarandigt i stickat. Lite roligt mönster och jag vet att min minsta dotter gillar sådana mönster. Stickade ett par fingervantar storlek dam först och sedan ett par barnstrumpor storlek 6 år. Inte en tråd blev över. Mycket ovanligt, det blir ju alltid restgarn över som jag oftast inte kan använda till något. Tycker dom blev fina, och roligt mönster. 


 

Av Maria Nilsson - 18 augusti 2016 21:06

För tredje året i rad har vi åkt till Idrefjäll på hundläger som instruktörer i rallylydnad, Inger och jag. 

Vi var tre som åkte tillsammans och bodde ihop i år och det var väldigt roligt.

Det är Inger, Lena och jag och våra tre hundar.  


Veckan bjöd på alla slags väder förutom snö. Vår kurs var riktad mot nybörjar- och fortsättningsklass. Flera löptikar och ungdomar hade i gruppen, så det blev att stödja och berömma tjejerna mycket, så de verkligen förstod hur duktiga de var med sina hundar. Flera av ekipagen skulle tävla i slutet av veckan också. 

 Vi hann med att lägga spår, träna noswork, gå härliga promenader och en tur till Burusjön blev det också. Hubbe bara älskar att bada, kul att se. 

Hubbe, Nalle och Zelvin (polisen)


En tur till Nipfjället blev det också. Det var ett fantastiskt ljus för fotografering när vi var där.

Härliga vidder att springa  lösa på för hundarna. 

  


Städjan syns bra om man är på baksidan av Idrefjället. Det var det närmaste jag kom detta fjäll i år.

Nästa år ska jag gå upp på Städjan, basta!!           


 Nytt för i år var att det ordnades en rallylydnadskurs till utöver vår som nriktade sig mot AK och MK. Veckans hundaktiviteter avslutades med en officiell rallytävling för NK och FK.   


På avslutningsmiddagen var det ett fantastiskt väder, nästan magiskt. Man äter gott, hoppas man vinner något på det stora lotteriet, minglar och säger hej då till många man lärt känna och hoppas på man träffas om ett år igen. Mätta och belåtna gick vi sedan en längre kvällsrunda med hundarna på fjället 

 


På vägen hem svängde vi av och åkte till Njupeskärsfallet, Sveriges högsta vattenfall. Mycket vackert är det och hundarna fick en rejäl promenad för att sedan klara sitta i bilen många timmar hela vägen hem. 

   

Av Maria Nilsson - 13 augusti 2016 22:09

      Har fått i uppdrag av min dotter att sticka en babytröja. Den ska ges bort till kompisens son i doppresent. Riktlinjerna är att färger och mönster ska vara könsneutralt och garn av fin kvalitet. Hittade då ett nytt garn från Norksa Sandnes som heter Mini Alpakka och är av 100% ren alpakkaull och väldigt mjukt och lent för just baby. Färgerna i meleringen är blandade och  könsneutrala tycker jag. Stickor 3,5 och jag stickar i storlek 9 månader så den kommer vara för stor vid leverans vilket är bra då passar den bra i vinter till lille killen.     


När jag var på semester och satt på stranden och stickade såg jag att färgerna passade perfekt in i miljön. 






På Gotlandssemestern letade jag garn så klart, av finaste fårull. Blev lite inspirerad av färgerna från havet och kalkstenen. Köpte tvåtrådigt ullgarn från gotlansfår som jag ska göra raggsockar av till mig själv, och ett tunnare melerat Opalgarn som jag inte bestämt än vad det ska bli av. Köpte även en väldigt fin t-shirt i mörkblå toner, vilket var länge sedan jag hade den färgen på ett top. 

Kul att hitta inspiration i naturen till färgval på garn och kläder. Det ska jag fortsätta med.

Älskar naturen och dess färger

            
   

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards