sman

Alla inlägg under november 2015

Av Maria Nilsson - 17 november 2015 18:40

Har i höst stickat en del småalster som vantar, sockar, disktrasor och babysockar. På symässan köpte jag garn och möster av Tant Kofta, titta in på hennes hemsida för att få inspiration. Hon gör så fina mönster och färgar garn i så härliga färger. Stickade vantar först av ett garn som är av ull 75% och polyester25%. Garnet är tunnt och stickas med 2,5 mm stickor. 


Stickade först ett par vantar till mig själv i denna ljusröda färg med en mörkgrå kant som första varvet på mudden. 

 

Nästa par vantar stickar jag till min dotter som vill ha HBTQ-vantar. De blev ju också väldigt fina tycker jag och hon blev glad framför allt. 

   


Av ett restgarn stickade jag ett par så söta babysockar till en flicka. Garnet är från Drops och så även mönstret. 

 



Stickade sedan grytlappar av ett bambugarn jag hade laiggande. De gamla jag stickat för längesedan använder jag än och de kommer hålla ett bra tag till. Men kul med lite nytt. Kanske de hamnar i ett paket till julklappsspelet. 

 



Till sist en härlig höstbild på min dotter och hund. Bilden är photoshopad för att få de läckra färgerna.   



PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards