sman

Alla inlägg under maj 2016

Av Maria Nilsson - 22 maj 2016 21:05

 Stickade för ett tag sedan färdigt en kofta, en mössa och ett pat tumvantar i storlek 62 baby. Allt detta blev det av ett enda nystan. Mönstret på köftan och mössan har jag hittat på själv då det gäller maskorna räta och aviga. Annars är själva storleken  och och de olika delarna tagna från olika mönster jag har. Knapparna hittade jag i knappsamlingen. 

Gillarn detta garnet skarpt. Kommer köpa mer av det 

  


   


Avslutar detta inlägg också med fin bild på äppleträdets blommor.

   

ULL

Av Maria Nilsson - 14 maj 2016 01:05

Har nu stickat mera saker i ullgarn. Känns helt sjuk bra att tillverka sockar och vantar i bästa möjliga kvalitet. Förra sommarn var vi på Öland och då tvingade jag med familjen till en liten avkrok för att jag skulle köpa fint ullgarn. Av det har jag nu stickat ett par sockar. De blev en av varje färg då nyansen ändrades långsamt i garnet, men det blev lite läckert tycker jag. Ullgarnet är äkta och man kan känna att det är lite fett och stickigt. Inget jag hade klarat haft på mig på kroppen....kli kli kli.

Nästa projekt blev ett par fingervantar i Zebramönster. Ett tunt och fint ullgarn som känns mjuk och behagligt mot huden. Tycker det var lite läckert. Men de får läggas undan nu då det är vår och inga vantar eller ullsockar behövs. Båda paren har dottern Sara fått.

Päronträden blommar fint nu, och mycket annat i vår trädgård, här är lite bilder att njuta av.

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards