sman

Alla inlägg under december 2012

Av Maria Nilsson - 29 december 2012 12:08

Nu slappar vi i soffan och njuter av ledigheten vi har. Stora dottern är hemma från Norge och det är så roligt för oss. Vi har varit hemma och haft gäster både julafton och juldagen. Jag har inte tagit ut någon extra ledighet då det är gott om ledighet ändå. UMycket trevligt har vi haft.
Idag har vi nu precis gått en skogsrunda och vovven har fått spåra, vilket gör honom gott trött. Vi trotsar vårt dåliga väder nästan varje dag och ger oss ut i naturen. Var och tränade hund i veckan men då fick vi välja att vara inne i klubbstugan för planen var flera dm täckt med slask.

Av Maria Nilsson - 22 december 2012 19:11

Har stickat mig ett par till, det är så skönt att dra på sig varma sockar på kvällen. Kan inte få för många av dom. 

Mönstret är förståss från Drops och garnet också. Valde en färgkombination som jag gillar istället för de som är på mönstret. Valde även att sticka volang istället för resår. Det kan man välja enligt mönstret. Det var länge sedan jag stickade ett liknande mönster och det var riktigt roligt. 

Länk till mönstret, garnet heter Karisma och mönstret är norskinspirerat. 

 


Sitter och lyssnar på Whitney Houston just nu. Har lyssnat på Donny Osmond, David Cassidy mm Från 70-talet till 80-talet. Vilka minnen och tänk vad jag tyckte Donny Osmond var bra och snygg. 

Lyssna på denna ......och sedan denna version som är så mycket bättre    









Av Maria Nilsson - 16 december 2012 07:32

Då har jag bytt jobb igen efter bara 1,5 år på den anställningen. Bröt mitt vikariat jag hade på Landstingent året ut för en fast tjänst i kommunen. Det var inget lätt beslut men det finns ju ingen garanti för att jag skulle fått stanna kvar på Landstinget även om jag vet chefen skulle ansträngt sig väl. Jobbet där var nämligen väldigt lämpat för mig kände jag och den responsen fick jag av alla i teamet också. Ett fantastiskt bra jobb var det och mycket intressant. Men det var fruktansvärt jobbigt också, och svårt att få ut ledighet. Svårt att finna sig i att vara så låst på jobbet och inte kunna flexa mer som jag är van vid och tycket är en stor förmån.  Fick en så fin blomma när jag slutade och ett kort med de finaste ord man kan tänka. Jag blev mycket rörd och vet att jag är välkommen tillbaka om jag vill i framtiden. 


 

 


Utanför vår dörr har jag gjort lite julfint med Saras krans som hon gjorde och en fin lykta jag köpt. I krukan är det silvergran och ljung. Silvergranen hittade jag i skogen i en stor hög med trädgårdsavfall som någon lagt där. Känns bra att kunna ta tillvara på saker utan att behöva gå och köpa allting. Mossbollen är sedan förra året då vi gjorde saker av tidningspapper som vi sedan klädde med mossa. Den har hängt ute hela året och är lika fin än. 


Snart är det jul och det ska bli så skönt att vara långledig. 



   

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards