sman

Alla inlägg under oktober 2013

Av Maria Nilsson - 12 oktober 2013 20:00

Zelvin har fyllt år och är nu 6 år och en något mer mogen hund. Han är ju betydligt mer lugnare och sofistikerad nu och det är roligt att följa hans utveckling. Har ju aldrig haft hund tidigare så varje år är en utvecklingsfas åt rätt håll ändå. Vi har avslutat två kurser denna vecka, och har där fått med oss många tips och råd på vad vi ska träna för att nå målen att klara lydnadsklass 2 och avancerad- och mästarklass i rallylydnad kanske om ett år eller två.

Besökte symässan på Åhaga tillsammans med en vän, och det fanns mycket att titta och känna på. En fröjd för öga och hand:) köpte ett fint garn till en enkel tröja och en passande sjal till. Garnet är det fina handfärgade garnet Manos som jag köpt tidigare. Tröjan ska slätstickas på rundstickor i mörkgrön färg och har raglanärmar. Sjalen ska stickas i rätstickning och är flerfärgad som matchar tröjan bra. Finger färda har så mycket fint, se länken i sidan på bloggen.

Hittade ett par lovikavantar jag stickade till min första dotter då hon var ca 10 år. Dessa vägrade både hon och min andra dotter använda för de tyckte inte om dom. Jag tycker dom är jättefina och är varma och goa. Men jag får väl fortsätta spara dom och titta på dom emellan åt.

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards