sman

Alla inlägg under december 2015

Av Maria Nilsson - 8 december 2015 19:57




Dessa förgglada sockar har jag stickat till mig själv av det jag köpte på Symässan i höstas. En sockblanks och ett mönster från Tant Kofta. Valde att sticka så att de blev olika i färgerna, det går att sticka dom så att de blir lika, men tycket de är kul så här. Jättesköna och ganska tunna så man kan ha de i kängorna i vinter. 



 



Har även stickat ett par barnvantar av samma försäljare och av det garn jag hade till vantarna i förra inlägget. De sitter en svart resår som kan knytas när man vet hur hårt den ska sitta runt handleden. 

      


Två par babysockar till tvillingflickorna som svägerskan vill ge dom i julklapp. Dagis vill att barnen har vantar och strumpor av ull för att hålla värmen bättre när de är ute. Så ullen är populär just nu, det var den ej när mina barn var små. 



Gjort två julgrupper i mina fina stora krukor. I år blev den lite annorlunda och nu får vi vänta på att att amaryllisen ska slå ut. Ser fram emot att vara ledig i jul och att fira den tillsammans med min bror och hans stora familj. Det var många år sedan vi firade jul tillsammans. 


            

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards