sman

Alla inlägg under september 2013

Av Maria Nilsson - 30 september 2013 22:05

Har stickat mig ett par sockar och en halsduk i en färg jag har lite svårt för, men man kan ju ändra sig. Ett stickpaket med två nystan i garnet Frost från Svarta Fåret. Halsduken är en tub och stickad på rundstickor i rätstickning, enklare kan det inte bli. Sockarna tunna och fina stickade på stickor 2,5 och har höga skaft. Det blir bra till vinterkylan.

Av Maria Nilsson - 22 september 2013 08:01

Har sytt några kuddöverdrag till min dotter och hennes sambo. Fick en bild på en kudde de hade i soffan som de ville ha tre kuddar till som matchade färgerna. Den randiga kudde hade dom. Jag köpte ett enfärgat tyg och ett med hjärtmönstrat. Snyggt blev det tyckte vi.

Tror jag ska börja sy mer, de är riktigt roligt. Ska gå på syfestivalen http://www.syfestivalen.se/boras nästa helg som är här i Borås och få lite inspiration.

Av Maria Nilsson - 13 september 2013 19:24

Då har dom kommit våra diplom jag beställt. För det är inte så att man FÅR diplom i hundsportens värld, nej man FÅR KÖPA dom. Och vem kunde tro att dom var så dyra!! Jag kollade inte upp det innan jag skickade iväg beställningen, tyvärr. Dom pengarna kunde vi ju haft till annat. Men nu är det som det är och vi har dom här hemma. Får titta på dom och njuta, för duktiga har vi varit som klarat oss så långt. Vi fortsätter träna och ser hur långt vi når. 


 

Vårt tävlingsfoto på Borås BK


Diplom i Rallylydnad Nybörjarklass och Fortsättningsklass. Titeln RLDN och RLDF.


Diplom i Lydnadsklass1 - Titeln LP1


Några bilder från vår sista tävling i lydnadsklass 2 på Kinds BK. 

                 

Av Maria Nilsson - 10 september 2013 19:35

Vi har varit i Stavanger i Norge och hälsat på vår dotter och hennes sambo. Blev ditbjudna över hennes födelsedag och det var så trevligt. Vi valde att åka bil fast det är långt och tar många timmar. Men bilresan var mycket avkopplande och skön, man kan ju inte göra annat än att bara vila. Vi lyssnade på talbok (Tyskungen skriven av Camilla Läckberg,) stannade och fika några gånger och så är det ju en lite båtresa också där man kan äta buffé och shoppa lite. Mycket trevligt och som sagt var. När vi kom fram på fredagkvällen blev vi bjudna på mat och satt sedan och prata länge. Det var roligt att se hur fint de har i sin lägenhet. På lördagen åkte vi till ett vattenfall som heter Månafossen. Resan dit gick genom berg och dalar, fantastiskt vacker natur. Och väl framme fick vi gå och klättra upp på ett berg för att se vattenfallet. 


 


 


     


 

Efter det åkte vi till Sola strand som är berömd för att vara en av världen vackraste stränder. Men vi hittar inte kriterierna för denna berömelse. Men visst är den fin och en härlig finkornig sand är det. Sedan åkte vi en liten runda runt stan och tittade på olika sevärdheter. 

   


På lördagskvällen var vi på restaurang och åt en god middag. Gick på stan lite och sedan hem för att sova. Vi startade vår hemresa tidigt på söndgsmorgon och hade en go resa hem igen till vår andra dotter som hade varit ensam hemma en hel helg utan oss. Men snälla kompisen Emilia sov över hos henne så de hade också en rolig helg.  Johanna fyllde 23 år och är så klok och förståndig. Har blivit vuxen tycker jag, och det värmer i en mammas hjärta att se sin dotter så lycklig som hon är idag med sin Daniel. 


En fin bild på havet tagen från båten. 

   





PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards