sman

Alla inlägg under april 2014

Av Maria Nilsson - 27 april 2014 19:52

Tävlat med hund både lördag och söndag denna helg i det fantastiskt fina vädret vi har just nu. Det tar på krafterna ska jag säga. I går tävlande jag och Zelvin i lydnadsklass 2 och det gick riktigt bra och då ffa med känslan och att vi hade så roligt på planen. Zelvin tyckte till och med att apporten var så rolig så han tjuvstartade och hämtade den med en härlig fart och greppade den som om det vore hans och sen tillbaka med lika mycket fart....helt underbart att se, fast det blev en 0:a. Sen satte han sig inte på fjärren och 0:ade den också. Men alla andra moment var superbra gjorde av oss. 

Det var ju som sagt väldigt fint väder   och jag vet ju nu att han blir fort trött av det. Så jag blötte ned hans päls före start och tror att det hjälpte till något att hålla värmen borta. Det hela slutade med 151p och ett andra pris med tredje placering i gruppen. Nu ska vi fortsätta tävla lydnad och hoppas på att klara ett första pris....vore väldigt roligt.


Söndagens tävling i Rallylydnad gick inte lika bra, men det är en helt annan historia som vi helts inte vill prata om........ hahaha, så dumt det kan bli   



     


Mina härliga träningskompisar och min tränare som stöttar så skönt. 

   

Av Maria Nilsson - 10 april 2014 21:18

Börjar tycka det är kul att hitta på saker man kan återanvända. Inte för att jag är snål utan för att det är blir liksom en match att gå och man får tänka till lite. Framförallt är det naturvänligt och det är ju inne nu att återanvända saker, jag hänger gärna på den trenden, jättekul är det. 

Lånade en norsk bok på biblan om tillverkning av påskpynt och hittade då ett mönster jag ritade av på fina hönor. Materialet jag har använt har jag tagit här hemma ur mina gömmor: tyg, snören, vadd, ris, knappar och tråd. Jeanstyget kom fram igen och det blev ju ganska läckert. Den vit/gröna hönan fick för mycket ris i sina fötter så hon kanar fram till kanten hur jag än sätter henne....men hon tippar inte över som tur är.  


 

Min norska jeanshöna, med lagom ris i fötterna  

 




Sedan har jag gjort en påskkrans som jag ska hänga på vår nymålade vita spishäll i vardagsrummet. Kommer bli superfint. Den är gjord av björkris som jag bundit ihop till en ganska stor krans och låtit det spreta ut någon gren här och där. Sendan har jag sytt ett gult hjärta (tips ur boken jag lånade), och fäst påskägg och fjädrar lite regelbundet i kransen. Vill inte ha för mycket grejer i den då jag vill att björkriset ska synas väl. 

 

Ska nog sy fler hjärtan framöver

   


Det var mitt lilla bidrag då det gäller återbruk till påsk.

 

 

     

Av Maria Nilsson - 9 april 2014 08:12

Det finns mycket på internet om stickning och jag har väl hittat mina sidor jag gillar. Bla finns "Sticka mera" som har en uppsjö av olika försäljare, mönster, stickbloggar, tävlingar mm. Har nu anmält mig till en grej som lockade mig...troligtvis är det bruna på bilden som lockar mig Tänkte det är ett bra sätt att bli av med garn som jag har och troligtvis inte kommer att sticka något av. Med nytt garn och färg så kanske det ploppar upp en idé så garnet blir använt. 

Har en länk i vänsterspalten till Sticka mera för den som blir nyfiken. 

>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------<

Garn & choklad-byte

garnochoklad14-4

Så här går det till:
Man skickar garn och choklad och får i gengäld garn + choklad tillbaka.

Totalt värde: 180-200 kr (porto ej medräknat)

Garn:

Garnet kan vara något du redan har hemma (men det ska vara oanvänt med etikett!) eller så köper du något.
Minst 100 gram garn ska det vara. Vill man får man naturligtvis skicka mer, men minst 100 gram ska man skicka!

OBS! VIKTIGT!
Garnet ska vara av naturmaterial, eller t.ex sockgarn med en liten andel akryl.

Du får INTE skicka ren akryl!

(Detta helt enkelt därför att enligt mina undersökningar vill de flesta av Stickameras besökare helst sticka med naturmaterial!)
Skicka garn du själv skulle bli glad att få!

Choklad:

Minst 200 g choklad ska det vara. Även här gäller angivelserna minsta mängd, man får förstås gärna skicka mer om man vill! Chokladen ska vara av god kvalitet.

Om du är allergisk mot något som påverkar din bytesväns val av choklad och/eller garn – var noga med att tala om det när du anmäler dig!

Anmäl dig senast 20 april! Paketet ska skickas till mottagaren senast 4 maj.

Vill man stoppa i andra saker i paketet också så får man naturligtvis det – men de sakerna ingår INTE i det ovan angivna värdet.

Detta är ett engångsbyte, man skickar/får alltså bara 1 paket.

Bytet är öppet för alla i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.

 

Av Maria Nilsson - 8 april 2014 21:47



Har stickat en liten fuskpolo till barn. Hittade ett så bra mönster som täcker in axlarna med. Den blå har jag stickat och den flerfärgade underst är en bild från mönstret. Dom är fina båda två på sitt sätt. Den blå är stickad i ett supermjukt Järbogarn. Hoppas den kommer passa lille Elwin nästa vinter. 

Här är mönstret om någon är intresserad. 




Har börjat sy lite igen vilket är jätteroligt. Återkommer med små alster till påsk bland annat. 


  


   

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards