sman

Alla inlägg under februari 2016

Av Maria Nilsson - 26 februari 2016 19:49

Har stickat två babyhjälmar av restgarn jag hade. Dessa mössor blir väl aldrig omoderna, och just nu tror jag att de är populära vad jag kan se.

Garnet är av ekologiskt fairtrade bomull och passar därför mycket bra till babykläder. Köpte det på ett stickevent som ordnas en gång om året av Vuxenskolan här i Borås. På söndag är dax för årets upplaga av detta stickevent och jag tänkte gå dit och kolla lite. Hittar alltid något garn att köpa.

 

Vad är Fairtrade?

Fairtrade är en oberoende certifiering som skapar förutsättningar för odlare och anställda att förbättra sina

arbets- och levnadsvillkor.

- See more at: http://fairtrade.se/om-fairtrade/vad-ar-fairtrade/#sthash.BEqTTPkk.dpuf


    

Den bruna är en storlek större än den vita.

Av Maria Nilsson - 13 februari 2016 18:25

Förra helgen tävlade vi i HtM klass 2, dubbla klasser, alltså två tävlingar på samma dag.


TÄVLING NR. 1

Börjar med start nr.1 och det gick bra men jag fick välja bort att göra ett ligg i position 3 och att backa några steg i position 9. Det kändes inte som jag hade full kontroll på programmet pga att jag var lite nervös helt enkelt. Därför valde jag bort de korta extra momenten. Vi gick av planen väldigt nöjda ialla fall då det genomfördes utan större missar. Men en stor miss gjorde jag tydligen enligt en av domarna, som jag ej är medveten om och det kanske för att jag var lite nervös. Tog tydligen upp godis ur fickan innan vi gått av planen!!! Det vet jag ju att man inte får, men men....bra de påminner mig och ej diskade oss. 

Slutliga poäng i denna fävling blev 24,4 och upplyttning, placering nr. 3. 



TÄVLING NR. 2

Efter lunch började tävling nr.2 och där hade vi startnr. 6. Min nervositet var borta och vi gjorde hela programmet och alla moment som är tänkt. Det gick också bra och det kändes likadant efteråt som tävling nr.1, fast lite roligare då jag var mera avslappnad. 

Slutliga poäng i denna fävling blev 24,05 och upplyttning, placering nr. 3. 

Det innebär väl att vi hade ett bra teamarbete jag och lilla Zelvin. 

      


Fotograf fanns på plats och delar med sig av de fina bilderna han tar.

Vi var tre ekipage från Elfsborgs BK som stötta och hjälper varandra. Trevligt sällskap och bra ordnad tävling för övrigt. Dottern Johanna var med och passade lilla valpen åt Eva så hon kunde fokusera på sitt tävlande med Ussi.


Vi var två ekipage som tog titeln HtM2, Eva/Ussi och jag/Zelvin. Stort grattis till oss och fortsatt tränande på nya positioner. Det lär ta ett tag innan Zelvin och jag kan tävla i klass 3.


 


Johanna och Amie



Eva, jag och Therese 


Så här såg tävling nr.1 ut.

      



Av Maria Nilsson - 1 februari 2016 11:09

      Har haft med mig kameran på några promenader här i vinter. Det har inte varit en speciellt vit vinter i år men några veckor har vi ändå kunnat njuta av snö och ljus. Bildern är tagna vid Pickesjön och i vår skog.                



PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards