sman

Alla inlägg under oktober 2014

Av Maria Nilsson - 25 oktober 2014 14:59

Då går vi mot kyligare tider och behöver varma kläder. Har stickat en mössa som jag blev klar för länge sedan men jag har inte använt den pga att jag tyckte den var konstig att ha på. Att ha den som hängmössa var nog problemet för det passar den ej för och jag passar inte det heller. Men när jag vek upp kanten och den sitter tait på huvudet så är den superskön. Garnet är så mjukt och tunnt att det värmer lagom nu en kall och fuktig höstdag som idag. Jag köpte garn och knapp på symässan här i Borås förra året. Det finns många färger och roliga mönster att välja på se länken till företaget som säljer den här. Modellen jag stickat är Poesi. 

 


Har nu börjat sticka på en lång halsduk av ett färgglatt och roligt garn jag fick då jag deltog i garnbyte genom Sticka Mera. 

Av Maria Nilsson - 24 oktober 2014 18:06

Idag är den klar efter ett års stickande på en tröja till mig själv stickad på stickor nr.3 och enfärgad fin ull. Tröjan och sjalen är stickad i ekologisk handfärgat Molinoull som gör att det är små skiftningar i färgen som ger tröjan lite mera liv. Mycket fint tycker jag. 

Av Maria Nilsson - 10 oktober 2014 20:14

Ny marmelad kokad med en ny fantastisk smak: Fikon, vanilj och chili. Färska fikon i bitar kokas tillsammans med socker, vaniljstång och röd chili. Det blir en söt marmelad med het eftersmak, jättegott tyckte hela familjen. Den kommer jag att göra igen, kanske en bra julklapp. Lite suddiga bilder tyvärr.....


Delade receptet till hälften och då blev det inte så mycket tyvärr, inte full burk ens. 
Receptet finns här: Fikonmarmelad med vanilj och chili.

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards