sman

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria Nilsson - 27 augusti 2013 21:53



Har tävlat hundar i Rallylydnad igen, och denna gång var vi i Göteborg. Miljön var lite speciell med skottljud från skjutbana och helikopterljud från himlen. Stålande sol och härligt mingel som Rallytävlingar ofta bjuder på, mycket trevligt.

Ussi och Tindra (dvärgpinschrarna) tävlar jag med i Mästarklass. Ussi fick titeln RLDM förra tävlingen och skulle försöka få högre poäng denna tävling. Men är man rädd för skottljud så går inte det. Vi gick vilse i banan och blev underkända. Sen var det Tindras tur och hon är ju cool, går med mig trots skottljud och en helikopter som flyger runt över oss hela tiden vi går banan. Och vilken tur jag hade vita små nätta tygskor på mig då hon är rädd för mörka grova skor;)) Ja, som sagt var så kan rädslor se väldigt olika ut och tyckas märkliga. Tindra blev godkänd och fick 89 poäng och har nu en godkänd tävling kvar till sin RLDM titel. Matte Eva är vår största fan och duktigaste coach.

Min egen lilla hund gick Avancserad Klas med mig och var lite påverkad av skottljuden och värmen, så jag fick peppa honom lite extra för att hålla fokus. Vi blev godkända och fick 84 poäng. Målet är nu att klara en tävling till så att han också tävlar i Mästarklass. Då slipper min hjärna lära in två banor på en tävling, mindre risk att gå vilse vilket har hänt några gånger.
Att tävla många hundar samma tävling är bra kognitiv träning :)

Miniulvmonsrerteamet består alltså av tre hundar och två mattar.

Av Maria Nilsson - 11 augusti 2013 17:22

Min lilla rallyvovve  

 

Har varit på Marks BK och tävlat i officiell Rallylydnad. Vi debuterade i Avancerad klass och det gick superbra. Zelvin och jag fick 93 poäng och kom på en delad 4:e plats. De två första skyltarna var han lite seg och vi tappade fokus på varandra en stund. Men sedan hittade vi den igen och gick in i bubblan riktigt bra. Däremot sparka han till en skylt så den åkte iväg då vi sprang i en sväng. Det lät förfärligt då skylten var av aluminium och den stod på asfalt. Inte vandligt underlag på hundtävling, men det går och för vår del är det nästan bättre. Det inbjuder inte till att nosa lika mycket som gräs. Vi gjorde Honnören för första gången som var sitt framför mig, och det gick jättebra. Såg då till min fasa ännu mera tandsten på insidan av de nedre hörntänderna......  

 



Av Maria Nilsson - 5 augusti 2013 20:40

Då har jag stickat mina första grytlappar och de blev fantastisk fina och passar jätte bra in i mitt kök.

Sedan har jag köpt stickade disktrasor på rea idag. Tycker det var ett riktigt fynd, 10 kr styck och en massa fina färger. Säga vad man vill, men dessa disktrasor är mycket bättre än de man köper i mataffären. Den skrovliga ytan gör att smutsen lossnar lätt utan att repa förstås. Tvättas i 40 grader och återanvänder länge, miljövänligt och bra:)

Av Maria Nilsson - 2 augusti 2013 19:15

Har stickat fler saker med början från en spets. Barnkragarna stickades ju också så. När jag stickade barnkragarna kom idén med grytlappar. Hittade ett passande garn till det från Svarta Fåret med till och med ett mönster på grytlappar. Tyvärr fanns inte så många roliga färger så det fick bli en diskret brun färg. Så blev den, ska sticka en till.

Sen har jag gjort färdig en liten sjal som påbörjades för säkert två år sedan. Stickad från spets och kan i stort sett bli hur stor som helst. Den är stickad i restgarner och i blandat olika stickspår. Tanken var att den skulle bli större, men jag tröttnade på att sticka den, maskade av och pressade lite försiktigt. Till råga på allt har jag fortfarande restgarner kvar.....! Snygga färger i alla fall:)

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards