sman

Alla inlägg under april 2017

Av Maria Nilsson - 18 april 2017 19:38

Då har jag stickat två par sockar igen till tvillingtjejerna. Två olika ullgarn som passar ihop, går att tvätta i maskin och är mjukt och skönt. Insåg efter ett par att det rosa garnet inte skulle räcka till ett par exakt likadana, så det fick bli mera grått i sista paret. Tjejerna fyller tre år nu till hösten och sockorna är i storlek 2-4 år, och även i samma mönster som jag sitter fast i!! Har nu lovat mig själv att nästa par barnsoldat ska vara i nytt mönster.

Har hittat ett mönster på engelska som jag nu ska ge mig på. Garnet är inköpt och det ska bli en sjal.

Av Maria Nilsson - 12 april 2017 19:11

Förra helgen gick jag en 4-timmarskurs på söndagen som Folkuniversitetet anordnade. Den hette "Sticka på engelska" och vi fick lära oss hur vi ska använda Ravelry mer än vad vi gör pga att vi inte är säkra på engelskan. Fick även flera papper med engelska fackordsglosor översatt till svenskan. När jag kom hem letade jag upp ett mönster med lite flera olika stickvarianter och i ett litet format att öva mig på. Det blev faktiskt ett par små söta sockar till minsta baby. Sammanfattningsvis kan man säga att engelska mönster är mera logiska än svenska mönster. Och det finns så mycket mer att välja på om man bara anstränger sig lite med engelskan. Fick gå med i en FB-grupp också där man kan lägga ut frågor om man skulle köra fast. Kul att gå en kurs i nåt helt annat än jag brukar göra.

 

Kursen hölls i de häftiga lokalerna på Borås textilhögskola Textil fashion center.




                                                  
                     Fin bild på min dotter Sara  

 




GLAD PÅSK

 

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Ovido - Quiz & Flashcards