sman

Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

SKIDOR OCH YOGA

Av Maria Nilsson - 25 mars 2018 18:13

Har nu bara en yogalektion kvar utav tio. Vill verkligen inte att de ska ta slut  . Det är stor skillnad på att gå kurs än att gå på ett yogapass. Den individuella hjälpen är så bra för att komma vidare och lära sig mer. Det negativa med yogan är bara mina tumbasproblem jag har. Den lilla leden i båda tummarna gör verkligen ont och jag utsätter den för mycket belastning helt klart. Jag är också mycket svag i armar och bål vilket gör att jag inte klarar vissa övningar. Har idag varit på gymmet och fått individuell hjälp att träna upp dessa muskler. Det roligaste med yogan är att man ska stå på huvudet, vilket är mycket lättare än det låter. Och att jag både vågar och kan, vem trodde det!!!??  
Jag står själv några sekunder, se filmbevis.


 


Förra veckan var jag och maken på Idre fjäll och roade oss i slalombackarna. Mycket roligt att bara vara vi två, bo på hotell och bara må gott och ägna oss åt varandra. Vi bastade varje kväll efter skidåkningen och jag klarade att doppa mig i den kalla lilla poolen flertalet gånger, wow villen go känsla att kyla ned sig så när man är jättevarmt. Man blir så pigg i knoppen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Nilsson - 21 december 2019 11:18


Hej Jag har bestämt mig för att lägga ned denna blogg då jag inte är aktiv då det gäller hund längre. Han är äldre nu och har lite småkrämpor som vi istället får jobba med för att han ska ha ett drägligt och värdigt liv. Sedan har mitt intresse för ...

Av Maria Nilsson - 16 augusti 2019 18:42


Har länge tittat på en sjal som finns på Organic knitters och heter Mindful. En blandning av spetsromatisk och stilren. Garnet är ett fint ekologisk ull som heter Merinoull d’ Arles och finns att köpa till mönstret. Valde den benvita färgen vil...

Av Maria Nilsson - 28 juni 2019 16:10

Den tredje juni föddes hon vi väntat på så länge. Allt har gått bra och nu är hon snart fyra veckor gammal. Hon fick namnet Hilma och hon växer och frodas bra. Alla är så lyckliga och framför allt föräldrarna. ...

Av Maria Nilsson - 29 maj 2019 20:43


Stickat mig ett par nya sockar i garnet Alegria från Uruguay. Köpte det av Organic knitters till ett par andra sockar som aldrig blev stickade. Men nu hittade jag ett roligt mönster på Ravelry som heter ?2 color socks?. Sockarna var väldigt roliga at...

Av Maria Nilsson - 20 april 2019 08:48

Har stickat vantarna Trondheim och Pia Kammeborn gjort mönstret. Garnet beställde jag från Yll och Tyll, och det är ett ullgarn som heter Rauma Gammelserien. Det är något svårt att sticka flerfärgstickning i det, då fibrerna i ullen fastnar lätt i va...

PRESENTATION

ARKIV

HUNDEN

 

Zelvin heter vår mellanpudel och är 9 år. Han älskar att äta, leka, träna och slappa. Tillsammans går vi många långa promenader och upplever skog och natur. Vi tävlar också i Rallylydnad,vanlig lydnad och HTM. Här är länken till den gamla bloggen som handlar om just Zelvin.

HUNDLÄNKAR

HANTVERKET

Hantverk är ett samlingsord för allt skapande som jag är intresserad av och ägnar en del av min fritid till. Här är länken till min gamla blogg som jag startade oktober 2008.

HANTVERKSLÄNKAR

KATEGORIER

BESÖKSTATISTIK

SYLÄNKAR


Skapa flashcards